Schweizermeisterin!

Løypa var en 1000m lang snitslet runde på en gressplen. Det var lagt inn litt svinger og i tillegg noen trestokker vi måtte hoppe over. Løypa var dermed svært publikumsvennlig. Første runden hang jeg meg på de beste, og åpnet på 3:45min, dette gikk uten problemer og jeg fortsatte å henge på tetgruppa på andrerunden. Denne runden gikk det opp for meg at det kanskje gikk litt for fort for meg og at det fortsatt var igjen 6 runder. Andre runde gikk på 3:56min, og på tredjerunden slapp jeg tetgruppa. Tredjerunden gikk på 4:07min og jeg begynte å ble sliten. De siste 5 rundene var en kamp med meg selv, og jeg ble liggende på rundetider mellom 4:10min og 4:19min. Jeg hadde ikke lenger noe ekstra å gi, men måtte kjempe for å holde et konstant tempo. På sisterunden forsøkte jeg å øke tempoet, men fikk hold og fikk dermed ikke til noen siste spurt. Løp i mål som nr 17 av de som løp 8km.

De andre jentene i STBern, friidretsklubben min her i Sveits, løp bra, og tilslutt kunne vi inkassere gull for å være beste klubb i dameklassen! Så dermed er jeg sveitsisk mester for klubb i terrengløp!

 

Resultater og rundetider

smartslider3[1]