Vulcania

Førstestrekket var langt og rett på virket klart rasket siden rundt veivalget var ganske langt. Dermed dro jeg rett på og trodde jeg hadde kontroll i noen groper midtveis på strekket og inn de siste 300m til posten fikk jeg det hele til å stemme brukbart. Kompasset hadde jeg et øyeblikk glemt og jeg hadde dermed kommet skeivt inn i postområdet. Etter mange forsøk der jeg trodde jeg hadde lest meg inn satte panikken inn, "hva gjør jeg nå?" gikk gjennom hodet gang på gang. Etter 8min leting i området bestemte jeg meg for å løpe opp på veien som var 300m vekk fra posten for å lese meg inn og forsøke på nytt. Denne runden kostet meg nye 10min og da jeg endelig fikk stemplet hadde jeg tapt 18 minutter... Det var rett og slett ikke noe annet å gjøre enn å forsøke å restarte og løpe som om førstepost var start og at løpet først startet herfra. Det var vanskelig å få hodet over i positiv tankegang og jeg klarte det nok ikke helt selv om jeg fullførte ordentlig ble det ikke med helt full innsats fysisk. 3.post ble det også bom, men ellers løp jeg bra. De andre bommet også sine minutter og det var ikke mange fornøyde ansikter å se da jeg kom i mål, vi var rett å slett blitt helt satt ut av terrenget. Det var mye frustrasjon og skuffelse! Men det skal sies at terrenget var veldig spesielt og at kartet hadde en del skeivheter som gjorde at det ble ekstra vanskelig.

Langdistanse (2011-03-12)

Før denne økta hadde vi trent mange fine økter, en postplukk, en mellomdistanse konkurranse, en 2-mannsstafett, to momentøkter og en sprint. I dag, siste del av samlingen med landslaget har vi løp en sprint i Clermont Fe. Selv blir jeg her til i morgen sammen med Kristiansand OK før jeg reiser og løper en økt i Arith på veien hjem.

2-mannsstafetten vant jeg og Tone! (Bilde er lånt hos NOF)

Kart fra samlingen finnes her.

smartslider3[1]